JeepTrip.co.il | ג'יפ טריפ - אתר הבית של אנשי השטח
               
שלום: אורח
אתר הבית של אנשי השטח  jeeptrip.co.il  אתר השטח הישראלי הותיק ביותר          הצטרפו לתומכי האתר       מנהל 052-6485555 גדי   פרסום בג'יפטריפ: gady@jeeptrip.co.il  
כניסה לחבריםכניסה לחברים | חדש באתר? הרשם כאןהרשם כאן | למה כדאי להרשם?למה כדאי להרשם? | צור קשר 
כרגע צופים באתר זה 30 גולשים   רשימת החברים המחוברים כרגע באתר   רשימת כל החברים באתר 24/11/2017  יום שישי
מיצובישי
אנא קראו את כללי האתר והפורומים


אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שישי,  1 ספטמבר  12:54
    
הרכב פ'גרו שנת 2003 הגיר מתחמם רק בגרירת עגלה , חום המנוע עולה והגיר משתגע, רק באוטומט,כשעוברים לגיר רגיל הרכב נוסע רגיל. אשמח להמלצות
JIPI
נרשם: 14/12/2004
רכב: סוזוקי סמוראי
תגובה 1   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שישי,  1 ספטמבר  14:42
    
מה הכוונה לגיר רגיל?
רכב אחר.גיר אחר?
יש הגיון בכך שגיר אוטומט מתחמם במאמץ יותר מגיר רגיל. [ראה נסיעה בדיונות חול].
יתכן גם שהרדיאטור כבר לא במיטבו.בנסיעה רגילה ללא גרירה.עדיין מצליח לקרר את הגיר.
ובנסיעת עומס ."זה מעל כוחותיו".האם יש לך רדיאטור קירור לגיר [קולר]? 
אם יש תבדוק אותו ואת המאוורר אם יש.
[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 2   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שישי,  1 ספטמבר  14:53
    
רדיאטור חדש שאתה עובר מאוטומט לגיר רגיל הרכב נוסע רגיל עיים הרכב מתקרר אתה יכול לנסוע רגיל יש אפשרות להוסיף קולר גיר נוסף.
[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 3   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שישי,  1 ספטמבר  14:57
    
עיים תוכל ליצור איתי קשר בטלפון 0535200251 תודה
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 4   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שבת,  2 ספטמבר  00:03
    
אולי זה יעזור

http://www.jeeptrip.co.il/start/forum/start.asp?p=1&ForumId=5&id=997123

שנים לפני זה קניתי מד חום  VDO עם גשש מחליף מדיד שמן ממסרת כך שחום ממסרת היה מתקרב ל 120 מעלות 
- מוריד את הרגל מהגז או נכנס למנוחה
[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 5   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שבת,  2 ספטמבר  11:00
    
מכון גירים אמר שהבעיה יכולה להיות מרדיאטור לא מקורי עיים הבעיה בגיר הגיר היה מתחמם גם בלי עגלה אומרים שצריך להוסיף קולר גיר נוסף זה נכון?
[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 6   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שבת,  2 ספטמבר  11:08
    
עיים מישהו מכיר מוסך בראשון לציון אמין שיודע מה הבעיה שיצור איתי קשר 0535200251 תודה
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 7   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שבת,  2 ספטמבר  14:48
    

אמיר ורמן כתב:
מכון גירים אמר שהבעיה יכולה להיות מרדיאטור לא מקורי עיים הבעיה בגיר הגיר היה מתחמם גם בלי עגלה אומרים שצריך להוסיף קולר גיר נוסף זה נכון?
1


מניסיון משנת 1990 על ויטרות ולנדרוברים גוררים :
כפי שכתוב בקישור בתגובה הקודמת שלי (4)
נוזל ה"שמן" גיר עובר קודם ברדיטור של הרכב שמעלה את החום שלו לחום המנוע שזה כ 90 מעלות צלזיס שזה תחום ממומלץ
ומשם הוא עובר לרדיטור של "שמן" הממסרת אם יש כזה ברכב שלך 
או
ה"שמן" לא עובר ברדיטור של הרכב רק ברדיטור של הממסרת (כמו שברכב הנוכחי שלי) \
ואז אתה מתחיל בחום הסביבה ולא מ 90 מעלות

2 רדיטורים לא מקוריים ? אני לא מאמין שזה המצב אצלך  זה  מבדיחת היונט

3 הוספת רדיטור כמו בגלריה שלי נפוצה בארה"ב לרכבים גוררים - אני בטוח שתמצא חומר רב ברשת

4 אני ממליץ להחליף "שמן" ממסרת כאבחון ראשוני וזאת בגלל שעם עובדים בחום גבוהה מ 80-90 מעלות חיי "השמן" והממסרת מתקצרים והיעלות שואפת לאפס עד בלי הכר ראה טבלה בגלריה שבקישור.

5 אם נדלקת לך נורת חום ממסרת אז אתה מעל 125 מעלות................שזה אומר שאתה צריך להחליף את ה"שמן" כל 5000 מיל

ב 150 מעלות נזק  לממסרת והחלפת "שמן" מידית כל 500 מיל

ספק:
לא הבנתי למה אתה חושב שהממסרת מתחממת 
1 האם יש לך מד חום על הממסרת ?
2 האם נדלקה לך נורת חום ממסרת ?
3 האם הסחיבה ירדה או ירדה לאפס והרכב עצר (150 מעלות)

מוסכים זו צרה
כי המודל העסקי של המוסך זה להכניס כסף במקום ראשון ולא לתקן לך את הרכב..............



[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 8   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שבת,  2 ספטמבר  17:15
    
ברגע שהגיר מתחמם הרכב לא סוחב ואין לי מד חום גיר רק מנורה בלוח שעונים יש אפשרות להתקין ונטה?
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 9   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שבת,  2 ספטמבר  18:53
    

אמיר ורמן כתב:
ברגע שהגיר מתחמם הרכב לא סוחב ואין לי מד חום גיר רק מנורה בלוח שעונים יש אפשרות להתקין ונטה?
1 אם נורת חום ממסרת לא נדלקת

א אם היא תקינה אז אתה מתחת ל 125 מעלות
ב אם לא סוחב אתה מעל 125 והנורה לא תקינה או שביטלו לך כמו שהם עושים בדיסקוורי של לנדרובר

אפשר להתקין ? 

אם ברכב שלך יש מצנן שמן ממסרת
מה התצורה מיקום  (מידות)

אם אין מצנן אפשר להוסיף כמו אצלי אם הסחיבה יורדת אתה צריך אם מאוורר
 לפי התצורה יש אפשרות להצמיד מאוורר (לא ונטה)  למצנן 
מאוורר  SPAL  לרכב כמו בגלריה שלי - צריך לבחור את הגודל לפי המצנן בהנחה שיש לך כזה
מכל מידה יש דוחף ושואב - השואב תמיד יותר יעיל אבל זה תלוי במיקום המצנן
ללמוד הנושא - בגוגל תכתוב מאוורר  למצנן שמן מימסרת אוטומטי + דגם הרכב
אם אין תכתוב כנ"ל מצנן שמן ממסרת 
אם מצאת משהו מתאים לך לEBAY ותרשום שם - זו הדרך שאני פעלתי
דוגמא מאוורר כמו בגלריה עולה משהו כמו 800 שקל כולל מסים מ EBAY עד הבית
מכל התכנונים שלי נשאר לי אחד לא משומש מסוג שואב

http://stores.ebay.com/Summit-Racing-Equipment

אני קניתי כי הוא דואג למיסים ועד הבית


[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 10   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שבת,  2 ספטמבר  19:02
    
במוסך אמרו לי להוסיף ונטה ולנסות עיים זה עוזר וחלק אמרו שהרדיאטור לא אורגינל 
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 11   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שבת,  2 ספטמבר  19:32
    

אמיר ורמן כתב:
במוסך אמרו לי להוסיף ונטה ולנסות עיים זה עוזר וחלק אמרו שהרדיאטור לא אורגינל 



ונטה זה בשרותים 

תשאל אותם הלא אורגינל קטן מהאורגינל או גדול מהאורגינל...............................

אם קטן לא יעזור כלום - להחליף

אם עוד לא החלפת שמן אתה לא יודע האם זה בגלל המצנן

אם תוסיף  מאורר FAN  אתה גם תצתרך עבודות חשמל להתקין תרמוסטט כי אחרת המאורר ועבוד כל הזמן

בהצלחה 

[צטט]
נתן שניר
נרשם: 19/03/2002
רכב: Overfinch
תגובה 12   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שבת,  2 ספטמבר  20:07
    
העניין מעט יותר מורכב.

ראשית אני מניח שמה שציינת זו השוואה בין גרירה ברכב המצוייד בתיבה אוטומטית לרכב המצייד בתיבה ידנית.

תיבה אוטומטית פלנטרית מייצרת בעצמה חום (בין הייתר בגלל ממיר המומנט). 

שאלה אם התופעה הייתה קיימת תמיד או התחילה והחמירה עם הזמן. אם זה כך יכולות להיות סיבות שקשורות לתיבה עצמה ולממיר המומנט (החלקה לדוגמא).

עקרונית קירור הנוזל ההידראולי של התיבה האוטומטית נעשה בשתי שיטות. ישנם כלי שכב שבתוך המצנןן של המנוע (ראדיאטור) יש מחליף חום מובנה שמחובר לתיבה האוטומטית. האפשרות השניה שיש מצנן נפרד לתיבה האוטומטית.

מה שקורה בלא מעט מקרים בכלי רכב שמתישנים הוא שיש פריצה בין מערכת הקירור של המנוע לזו של התיבה ואז מוסכים נוטים להוסיף מצנן נפרד לתיבה האוטומטית ולהפריד בין שתי המערכות. במקרה כזה כמו במקרה של מצנן נפרד הוא צריך להיות מצוייד במאוורר וטרמוסט נפרדים.

השאלה מה יש ברכב שלך.
[צטט]
nadav-s
נרשם: 26/09/2011 20:28:00
רכב: discovery mk2
תגובה 13   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שבת,  2 ספטמבר  20:22
    
לדעתי הוא מתכוון לטיפטרוניק, מצב נהיגה של החלפת הילוכים "ידנית" בגיר אוטומט.

אתה צריך לגשת למכון גירים לאבחון, כל השאר פה זה ניחושים.
[צטט]
עטלף 56
נרשם: 03/11/2007
רכב: פאגרו
תגובה 14   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום ראשון,  3 ספטמבר  16:30
    
יש הוראות מפורשות עבור גרירת רכב. פנה למורשה מיצןבישי.
[צטט]
amit1
נרשם: 08/05/2004
רכב: בימבה 4X4
תגובה 15   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום ראשון,  3 ספטמבר  18:22
    
ככלל אצבע כל הגירים האוטומטיים של ה SUV לא בנויים לגרירה של עגלה כבדה או עגלה בעליה ממושכת. מומלץ לא לגרור כהרגל ולמי שעושה זאת מומלץ לא להגזים עם משקל העגלה, לנהוג האיפוק עם הרכב בעת הגרירה, להתקין מצנן שמן גיר גדול יותר עם אפשרות לפינוי חום יעיל ובעת הגרירה לעצור מדי פעם עם מנוע עובד ולתת למערכות לפנות חום ולהוריד את טמפרטורת העבודה.
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 16   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום ראשון,  3 ספטמבר  18:45
    

nadav-s כתב:
לדעתי הוא מתכוון לטיפטרוניק, מצב נהיגה של החלפת הילוכים "ידנית" בגיר אוטומט.

אתה צריך לגשת למכון גירים לאבחון, כל השאר פה זה ניחושים.
נכון כל שיח כזה ברשת חלקו ניחושים וחלקו התחלקות בניסיון וידע על סמך הניחושים  (לא לזלזל)

נסה לנחש למה אנשים שואלים ברשת...

למה אתה חושב שממסרת אוטומטי מתחממת בעומס גדול (שזה טבעי ) זה עניין למכון "גירים"
ההתחממות זה מצב טבעי וידוע לאנשים עובדים בשטח ולכן יש תעשיה שלמה של שיפור למערכת קירור לרכבי עבודה
ושטח ואקסטרים

מי שמחליט על מכון "גירים" זה המוסך שמאבחן ,מפרק ושולח למכון במידת הצורך







[צטט]
nadav-s
נרשם: 26/09/2011 20:28:00
רכב: discovery mk2
תגובה 17   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום ראשון,  3 ספטמבר  18:52
    
חס ושלום מזלזל, אבל לפי השאלות והתשובות שניתנות פה זה הרושם.
את הגיר מומלץ לבדוק במכון גירים לפני שמפרקים אותו, עם כל הכבוד למוסכים ויש כבוד מכון גיר מקצועי יוכל לבדוק את הגיר בנסיעה עם מחשב ייעודי ולקרוא נתונים ב live , אולי גם לשחזר את התקלה, ולדעת כמעט בדיוק מה גורם לתקלה, חלק מכני או חלק חשמלי, גיר אוטומט בנוי משניהם, והגיר בקינג מורכב מאוד ויקר מאוד.
[צטט]
amit1
נרשם: 08/05/2004
רכב: בימבה 4X4
תגובה 18   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום ראשון,  3 ספטמבר  21:25
    
צודק.
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 19   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  4 ספטמבר  07:56
    

nadav-s כתב:
חס ושלום מזלזל, אבל לפי השאלות והתשובות שניתנות פה זה הרושם.
את הגיר מומלץ לבדוק במכון גירים לפני שמפרקים אותו, עם כל הכבוד למוסכים ויש כבוד מכון גיר מקצועי יוכל לבדוק את הגיר בנסיעה עם מחשב ייעודי ולקרוא נתונים ב live , אולי גם לשחזר את התקלה, ולדעת כמעט בדיוק מה גורם לתקלה, חלק מכני או חלק חשמלי, גיר אוטומט בנוי משניהם, והגיר בקינג מורכב מאוד ויקר מאוד.


כל המרבה בבדיקות הרי זה משובח...........אבל הבדיקות לא בחינם

אני חוזר וכותב שממסרת אוטומטית מתחממת בגרירה זו לא תקלה זה מצב טבעי
קח את ה דיסקו שלך לחולות להשתולל או תגרור ,תראה תוך זמן קצר  איך הסחיבה יורדת הנורה נדלקת
(אם לא ניתקו את גשש החום - בפינה השמאלית קידמית ממתחת לפנס)
"ממסרת מורכבת" זה בעיני המתבונן


[צטט]
nadav-s
נרשם: 26/09/2011 20:28:00
רכב: discovery mk2
תגובה 20   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  4 ספטמבר  11:23
    
אתה משווה בדיקת מחשב או בדיקה מקיפה במכון גירים מקצועי שעולה גג גם אם אני משלש את הסכום תגיע ל 600 ש"ח, לבין ללכת למוסך שאין לו מושג בגיר כזה או בכלל בגירים ולפרק את הגיר שעלות פירוק והרכבה תגיע ל 1500 ש"ח?? ובסוף אתה עלולצלגלות שהתקלה בכלל לא בגיר אחא באיזה צמת חשמל וכו' .

גיר אוטומטי מתחמם זה ברור, מתחמם במאמץ זה ידוע,השאלה לאיזה טמפ' אתה מגיע איתו, נורת שמן גיר תידלק בסביבות ה 125-130 מעלות, שמן הידראולי דקסרון יכול להגיע לטמפ' של 150 מעלות ויותר בלי שיקרה לו כלום, זה הייעוד שלו, האלה מה יקרה לגיר אחרי התעללויות כאלה.

אני גורר ואני מטייל, גיר תקין ומקורר לא יגיע לטמפ' האלה גם במאמץ, שוב תלוי כמה אתה מעמיס משקל גרירה מותר.
[צטט]
עטלף 56
נרשם: 03/11/2007
רכב: פאגרו
תגובה 21   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  4 ספטמבר  12:30
    
תופעה מוזרה-פאגרו2013 דיזל אוטומט-אין פקק ריקון לשמן גיר אוטמט. אין מדיד שמן לגיר אוטומט. פניתי  למורשה

אומרים שככה זה -מערכת סגורה. 

אין בספר הרכב הוראה להחליף השמן הזה

מה דעתכם חברים

אני יודע שגוף מסודר עם עשרות רכבים מקבוצת וולקסוגן עם גירים אוטמטים-גם ללא אפשרות להחלפה

סבלו מתקלות   בגיר האוטמטי. לא התעצלו-הרכיבו פקק ריקון ומדיד שמן.-מאז-תקלות אפס.
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 22   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  4 ספטמבר  19:40
    

nadav-s כתב:
אתה משווה בדיקת מחשב או בדיקה מקיפה במכון גירים מקצועי שעולה גג גם אם אני משלש את הסכום תגיע ל 600 ש"ח, לבין ללכת למוסך שאין לו מושג בגיר כזה או בכלל בגירים ולפרק את הגיר שעלות פירוק והרכבה תגיע ל 1500 ש"ח?? ובסוף אתה עלולצלגלות שהתקלה בכלל לא בגיר אחא באיזה צמת חשמל וכו' .

גיר אוטומטי מתחמם זה ברור, מתחמם במאמץ זה ידוע,השאלה לאיזה טמפ' אתה מגיע איתו, נורת שמן גיר תידלק בסביבות ה 125-130 מעלות, שמן הידראולי דקסרון יכול להגיע לטמפ' של 150 מעלות ויותר בלי שיקרה לו כלום, זה הייעוד שלו, האלה מה יקרה לגיר אחרי התעללויות כאלה.

אני גורר ואני מטייל, גיר תקין ומקורר לא יגיע לטמפ' האלה גם במאמץ, שוב תלוי כמה אתה מעמיס משקל גרירה מותר.
מה שלא מדתה לא באמת יודע.
הענין כאן זה לא הנוזל אלא הממסרת כדי שתבין על מה אני כותב אני מצרף לך קובץ באנגלית
 תקרא את הנזקים בכל חום ותקרא גם את הכללי בראש הקובץ
מאחר ושתלתי ממסררת של דיסקו בדיפנדר וכל הגורו כתבו מה שאתה כותב המצב אחרי השתלה היה
שאם  אני מוריד הבידוד בתא הנהג אני יכול להעמיד על מממסרת "סמוואר" ולחלק תה וסטיקים  לכל הסובבים
לכן הירכבתי שני שעונים שעון חום נוזל מסרת בעליון(כניסת נוזל מהמצנן)ו
וושעון ביצאה מהממסרת ששם בד"כ מורכב גשש חום ממסרת שמפעיל את הנורית (בדיסקו)
שעון שלישי לחץ שמן ממסרת
הגורו הנתון אמר לי שהם מנתקים את הגשש כדי שלא יבלבלו להם את המוח וגם מה שאתה אמרתה שהנוזל עומד ב
150
המצב היום בגלל התצורה שלי אני לא עובר במצב קיצוני 85 מעלות
אני עדיין ממליץ לקרא
https://goo.gl/photos/gKmQTZxtt7pUQYjK7



תמונות מצורפות:
    
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 23   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  4 ספטמבר  19:50
    

עטלף 56 כתב:
תופעה מוזרה-פאגרו2013 דיזל אוטומט-אין פקק ריקון לשמן גיר אוטמט. אין מדיד שמן לגיר אוטומט. פניתי  למורשה

אומרים שככה זה -מערכת סגורה. 

אין בספר הרכב הוראה להחליף השמן הזה

מה דעתכם חברים

אני יודע שגוף מסודר עם עשרות רכבים מקבוצת וולקסוגן עם גירים אוטמטים-גם ללא אפשרות להחלפה

סבלו מתקלות   בגיר האוטמטי. לא התעצלו-הרכיבו פקק ריקון ומדיד שמן.-מאז-תקלות אפס.


לא שמעתי  - כנראה נוזל פטנט או שהם עושים מה שכתבתי בשתי השורות האחרונות
התקלות - כנראה לא לקחו בחשבון שכאן חם יותר

כדי לרוקן לא צריך פקק ריקון מספיק לנתק את הצינור התחתון למצנן
כדי למלא וגובה נוזל - מספיק לנתק צינור חזרה מהמצנן ולהרכיב משפך עם צינור


[צטט]
amit1
נרשם: 08/05/2004
רכב: בימבה 4X4
תגובה 24   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  4 ספטמבר  20:11
    
http://www.digi-panel.com/trannyoil.htm
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 25   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  4 ספטמבר  20:25
    



amit1 כתב:

http://www.digi-panel.com/trannyoil.htm




זה מכשיר אלקטרוני

ואני שונא אלקטרוניקה ברכב שטח



לכן אני השתמשתי במוצרי VDO  שעונים וגששים שעובדים מצוין עוד מלפני שהמציאו את הטרזיסטור הראשון





מגחך
[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 26   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  4 ספטמבר  22:06
    
התופעה הייתה חזקה בהתחלה חיברו את הקולר גיר אורגיל התופעה ירדה משמעותית עכשו זה מגיע בניסעה ארוכה דוגמא מראשון עד יוקגעם התופעה חוזרת נותן לרכב להתקרר קצת וחוזר לנסיעה רגילה
[צטט]
amit1
נרשם: 08/05/2004
רכב: בימבה 4X4
תגובה 27   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  4 ספטמבר  23:35
    
לא, מצוינת שם טבלה עם התיחסות פרטנית לכל טמפרטורת עבודה של גיר.
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 28   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שלישי,  5 ספטמבר  08:33
    

אמיר ורמן כתב:
התופעה הייתה חזקה בהתחלה חיברו את הקולר גיר אורגיל התופעה ירדה משמעותית עכשו זה מגיע בניסעה ארוכה דוגמא מראשון עד יוקגעם התופעה חוזרת נותן לרכב להתקרר קצת וחוזר לנסיעה רגילה


לפי הטבלה שצרפתי

 הנזק מתחיל כבר ב 127 מעלות כאשר האטמים מתקשים זה  תמרור ברור לכיוון מכון
"גירים" והחלפת נוזל   כל 7500 ק"מ

ב 146   מעלות הפלטות מחליקות זה מה שגורם  ל"לא סוחב"
ו החלפת נוזל  כל  2250  ק"מ

כדי לא להגיעה למכון או להתקע בשטח - יש שתי אפשרויות
1 ללכת בדרך האמרקאים כלומר או להחליף למצנן
גדול יותר
2  להוסיף מצנן נוסף בתור

לדעתי עדיף מצנן גדול של חברה בעלת מוניטין מאה"ב  - אם יש מקום כי כך יש פחות חיבורים
אם אין מקום להוסיף אחד בטור זה מה שאני עשיתי.
מניסיון הוספת מאורר לקיים או לנוסף לא משמעותית.


[צטט]
nadav-s
נרשם: 26/09/2011 20:28:00
רכב: discovery mk2
תגובה 29   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שלישי,  5 ספטמבר  08:40
    
יוסף1, כל מה שכתבת נכון, טמפ' אופטימלית לעבודה בין 80 ל 90 מעלות, הכוונה שלי היתה שגם אם אתה מאמץ את הגיר נניח בעליה והוא מגיע לטפ' ריגעית של 120 מעלות ובסוף העליה יש ירידה או מישור זה לא משנה השמן מיד מתקרר בחזרה זה הייעוד שלו.
כמובן שאם תרתיח אותו הוא כבר מאבד את התכונות שלו ואת זה רואים כשהוא הופך מאדום/ורוד לחום/שחור עם ריח שרוף.
לכן גם חשוב לעשות טיפולים שוטפים גם לגיר ולהחליף שמן ופילטר דרך קבע ולא כשמתחילות בעיות.

הבעיה מתחילה כשיש שבבים אחרי שהשמן שרוף אתה מחליף שמן והמצב הופף ליותר גרוע וככה גומרים את הגיר סופית.

לפותח השרשור-עדייין אני בדעה שכדאי מכון גיר מקצועי ואמין, לדעתי הגיר שלך במצב לא טוב ויש הרבה גורמים לכך, אם השמן חום עם ריח שרוף ואין שבבים(או יש מעט) זה יכול להיגמר בהחלפת שמן מלאה ואולי גם החלפת הטורק, טורק שחוק יכול לגרום להיתחממות השמן והממסרת בגלל שהוא מייצר החלקה קבועה בגיר ומעלה את טמפ' העבודה גם אם אתה לא מרגיש את זה.
[צטט]
nadav-s
נרשם: 26/09/2011 20:28:00
רכב: discovery mk2
תגובה 30   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שלישי,  5 ספטמבר  08:42
    
בהמשך למה שכתבתי זה גם יכול להסביר למה הגיר מתנהג בסדר במצב טיפטרוניק-העברת הילוכים ידנית.
[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 31   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שלישי,  5 ספטמבר  18:54
    
הייתי במכון גירים  אמר  עיים הגיר עושה בעיה גם בלי גרירה  של העגלה היה מתחמם ממצילץ לבדוק רדיאטור אומר שיתכן שאריאטור לא מקורי
[צטט]
amit1
נרשם: 08/05/2004
רכב: בימבה 4X4
תגובה 32   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שלישי,  5 ספטמבר  19:19
    
מותקן ברכבך מגן גחון?
[צטט]
nadav-s
נרשם: 26/09/2011 20:28:00
רכב: discovery mk2
תגובה 33   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שלישי,  5 ספטמבר  20:59
    
המכון גיר גם עשה בדיקה חיבר מחשב? בדק בנסיעה?
או שרק זרק לאוויר השערה ושחרר אותך לדרכך?

יש הבדל ברור בין נסיעה עם גרור ובין בלי בהתנהגות הגיר.
[צטט]
Sportage
נרשם: 14/09/2002
רכב: פג'רו
תגובה 34   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום רביעי,  6 ספטמבר  00:12
    
בכל רכב יש מקורות שיוצרים חום - מנוע, גיר אוטומטי ומזגן.

את החום הזה מפנים דרך המצננים (רדיאטורים, מעבים) ומניפות.

כשהרכב מתאמץ, גם המנוע וגם הגיר מיצרים יותר חום. בימים חמים גם המזגן.

ברכב ישן יעילות המצננים יורדת, חלקם נסתמים פנימית, ומבוץ חיצונית. לעיתים גם מנועי המניפות מתעייפים ויש גם פאן קלאצ' שלעיתים מתבלה.

בשלב מסויים נוצרת בריחה טרמית. זה מצב שנוצר יותר חום ממה שהמערכת מסוגלת לפנות ומשם הדרך לפריצת ראש מנוע או תקלה בגיר קצרה.

אחד האתגרים שמד החום לא מדוייק או לעיתים גם לא קיים...

בכל אופן במצב כזה יש להוריד סבובי מנוע, לכבות מזגן ולאמץ פחות את הרכב עד שיתקרר.

את מערכת הקרור בכללותה שווה לבדוק, בעיקר טרמוסטט, רדיאטור ומניפות, כי כל מרכיב משפיעה על השני.
[צטט]
amit1
נרשם: 08/05/2004
רכב: בימבה 4X4
תגובה 35   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום רביעי,  6 ספטמבר  00:21
    
כאשר מתכננים ובונים כלי רכב אחת השיטות לבדיקת מערכת הקירור נעשית ע"י גרירת עגלה עמוסה עם משקל נתון.
פינוי חום ממכלולי הרכב זה עניין שתלוי בפיזיקה מורכבת ולכן לא תמיד קל לפנות את החום. במזג האויר החם של אזורנו כדאי להיות קשוב לרכב ןלעזור לו לפנות את החום גם אם במצבים קיצוניים יש לעצור את הרכב עם מנוע עובד ולפתוח את מכסה המנוע.
[צטט]
amit1
נרשם: 08/05/2004
רכב: בימבה 4X4
תגובה 36   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום רביעי,  6 ספטמבר  00:35
    
בגלל הקושי לפנות את החום הרב שנוצר בתא המנוע בכל שינוי ברכב כדאי לקחת בחשבון את פינוי החום. כך למשל התקנת מגן גחון מאלומיניום פוגעת בזרימת האויר ויוצרת קרינת חום חוזרת מהמגן כלפי מעלה למכלולי הרכב: מנוע, גיר, טרנספר....
[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 37   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום חמישי,  7 ספטמבר  18:27
    
היתקנתי קולר גיר חיצוני נוסף נגרור את העגלה ונראה עיים עזר תודה מראש לכולם
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 38   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום חמישי,  7 ספטמבר  19:58
    

אמיר ורמן כתב:
היתקנתי קולר גיר חיצוני נוסף נגרור את העגלה ונראה עיים עזר תודה מראש לכולם

תמונה

או דגם


[צטט]
idan_ti
נרשם: 28/08/2005
רכב: גיפל'ס בנתיים
תגובה 39   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שישי,  8 ספטמבר  07:54
    
אני רק שאלה

מה המשקל של הנגרר ומה המשקל שמותר לפגרו לגרור?
האם בנוסף לנגרר הרכב עמוס ?

[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 40   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שישי,  8 ספטמבר  10:26
    
משקל הנגרר לא עולה עיים העמסה על400 קילו העגלה יכולה לסת 750 אני לא רואה בעיה במשקל רכב כזה יכול לסחוב בקלות עד טונה 
[צטט]
אמיר ורמן
נרשם: 29/08/2017 19:02:00
רכב: מיצובישי פגרו
תגובה 41   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום ראשון,  24 ספטמבר  19:12
    
אחריי התקנת קולר גיר הבעיה נפתרה תודה לשרון ראדיאטורים מראשון עלה הבעיה ולא צריך להחליף גיר ולהוסיף ונטה   ::
[צטט]
יוסף1
נרשם: 16/05/2002
רכב: לנדרובר דיפנדר 90
תגובה 42   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  25 ספטמבר  00:03
    

אמיר ורמן כתב:
אחריי התקנת קולר גיר הבעיה נפתרה תודה לשרון ראדיאטורים מראשון עלה הבעיה ולא צריך להחליף גיר ולהוסיף ונטה   ::

הוא שכתבתי לך בתגובה 28

מה יש לך עם הונטה

לענין אם הרכיבו  לך מצנן כמו בתמונה המצורפת צפה לצרה

ונטה זה לאוורור שרותים ומחסנים  וזה בא משם החברה VENTA
כמו הפריג'דר בא משם החברה כשם לכל מקרר
מאוורר לרכב ושימושים אחרים  הנו FAN וזה לא על שם שום חברה זה אנגלית
מצורפת תמונה של FAN אכותי של חברת SPAL לשימושים ברכב


תמונות מצורפות:
              
[צטט]
idan_ti
נרשם: 28/08/2005
רכב: גיפל'ס בנתיים
תגובה 43   התחממות הרכב במצב גרירת עגלה בלבד 2017 יום שני,  25 ספטמבר  08:13
    

אמיר ורמן כתב:
אחריי התקנת קולר גיר הבעיה נפתרה תודה לשרון ראדיאטורים מראשון עלה הבעיה ולא צריך להחליף גיר ולהוסיף ונטה   ::
יש על שרון רדיאטורים הרבה מילים טובות.


אם אתה מבקר אצלו ממליץ לך גם לטפל בנוסך שצמוד אליו (מוסך מאיה ).
מוסך מצוין!
[צטט]
[חזרה לפורום]              [הוסף תגובה]                                                                     דפים פעילים
חדשותחדשות
מכירת נגררים בהנחה לחברי ג'יפטריפ
ראלי יוון 2015
''רכסים'' מכפילה את הטנדר שלך בשיטה האוסטרלית.
''רכסים'' מצ'פרת את חברי אתר ''ג'יפטריפ''.
כתבותכתבות
rehasim.co.il
מכשירי קשר - מדריך ג'יפטריפ לתקשורת אלחוטית
רשימת חניוני-לילה לרכבי-שטח מחוץ לשמורות טבע
מבזקים טכנים
13/11/2013 | שטח טכני
גלריותגלריות
jenylis | 21/04/2015 | טיולים
מודעותמודעות
rot777 | 22/11
Ludvik | 12/11
שגיב | 11/11
alik | 3/11
alik | 3/11
dido | 30/10
dido | 30/10
פילון | 29/10
שקורי | 18/10
| רסטה | ראשי | צור קשר | מצברים | מסע מעולם אחר | חנות 4x4 | גתוס | בולסטר |

כל הזכויות על החומר המופיע באתר, לרבות יישום, קוד מחשב, קובץ גרפי, טקסט וכל חומר אחר הכלול בו, שמורות לג'יפ טריפ ײ²ֲ© 1999-2017.
אין להעתיק, להפיץ, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי כל חלק מן הנ"ל בלא קבלת הסכמתה של ג'יפ טריפ, בכתב ומראש.